Strategisk kommunikation er et must i den digitale verden

Den digitale verden sover aldrig og alting går meget hurtigt. Det betyder, at gode historier hurtigt deles nationalt såvel som internationalt, men det samme gør sig desværre også gældende for dårlige historier. Et enkelt fejltrin kan derfor få fatale følger for virksomheder, og det kræver, at der er fokus på virksomhedens kommunikation for at undgå krisekatastrofer som dette. Her bliver strategisk virksomhedskommunikation aktuelt, da denne type kommunikation dækker over en lang række værktøjer, som kan bruge for at sikre en effektiv strategisk kommunikation i virksomheden. Det drejer sig om alt fra kommunikation på de sociale medier, den interne kommunikation i virksomheden, PR og pressearbejde samt public affairs.

 

Kommunikation på de sociale medier

Sociale medier er en oplagt mulighed for at fastholde såvel som skaffe nye kunder. Gennem Facebook, Instagram, Twitter, Youtube og LinkedIn kan du ramme forskellige målgrupper– både i privat og i erhvervsmæssigt regi. De sociale medier er således et perfekt redskab til at skabe opmærksomhed, sympati eller tilknytning til det budskab, som din virksomhed ønsker at videreformidle med digitale kampagner.

 

PR og pressearbejde

PR og pressearbejde er særlig relevant til at give virksomheden troværdighed og kan derfor benyttes til at mindske kommunikationskrise såvel som bruges aktivt til en god omtale på lang sigt. Med en strategisk presseindsats kan virksomhedens budskaber deles klart og tydeligt, så budskabet er tilpasset til hver enkelt målgruppe.

 

Public Affairs

Gennem Public Affairs er det muligt at påvirke den politiske dagsorden. Det kan eksempelvis være nyttigt i forbindelse med nye markedsreguleringer, som kan medføre store konsekvenser for salget i din virksomhed. I den situation er det nyttigt at have et godt netværk af relevante aktører, som eksempelvis beslutningstagere og myndigheder. Med gode kontakter såvel som gode budskaber får din virksomhed lettere ved at skulle påvirke politiske processer.

 

Intern kommunikation i virksomheden

Der er normalt fokus på den eksterne kommunikation, men den interne kommunikation skal absolut ikke nedprioriteres. For at den eksterne kommunikation kan skabe værdi for målgrupperne, skal den interne kommunikation også være velfungerende. For at opnå en velfungerede intern kommunikation i virksomheden er der behov for vidensdeling og en fælles forståelse for forskellige arbejdsområder. Gennem blandt andet nyhedsbreve, interne kampagne og gå-hjem-møder er det muligt at gøre virksomhedens nuværende og langsigtede værdier helt klare. Det skaber samtidig mulighed for bedre samarbejde på tværs i virksomheder, så det således er muligt at gøre brug af uudnyttet potentiale.

Mulighederne inden for strategisk kommunikation er mange, og det er derfor et must at få hjælp fra et strategisk kommunikationsbureau, som har stor erfaring med at få både små og store virksomheder på rette spor.

 

 

Rostra Kommunikation A/S

Svanemøllevej 58

2900 Hellerup

33159420

Tags: ,
| December 21st, 2018 | Posted in kommunikationsbureau |

Leave a Reply